Nasty Comics Community

Donald en Katrien Duck

Citaat

Hey,
Bedankt voor deze leuke website. Ik heb veel bewondering voor je tekentalent en de vele parodieën die hier te vinden zijn.
Zou je een parodie van Katrien Duck (misschien met Donald erbij) kunnen tekenen? Lijkt mij een leuke toevoeging 🙂

Citaat

Bedankt voor het compliment.

Katrien en Donald kan ik niet tekenen. Althans, ik heb het nog nooit geprobeerd omdat er al genoeg anderen zijn die er parodieën van maken. Daarnaast beperk ik me voornamelijk tot "eurocomics" met maar zelden een uitstapje naar wat anders.

Ik zal niet zeggen dat ik er nooit eentje zal doen maar de kans dat die er komt is niet zo heel groot.

Citaat

eurocomics ? pipi langkous misschien ?

Citaat

Pippi Långstrump!
Tja, Zweden is natuurlijk ook een deel van Europa maar daar had ik nog nooit aan gedacht. Ik weet dat er naast de TV serie en wat speelfilms ook tekenfilms van zijn gemaakt. Heb wel eens gehoord dat er strips van zijn maar nog nooit gezien of gelezen. Of.. toch wel? (misschien, ooit, in de Donald Duck?).

aanvulling:
Precies 1 (NL-talige) strip gevonden. Da's niet veel 🙂

Ook nog dit:

🙂 (van lectrr.be/nl/cartoon/2015_06_03_Urine_Langkous

Citaat

Op www is wel iets te vinden hoor, dit, en als je verder zoekt misschien wel meer. Ik ben benieuwd naar wat jij er van zou maken, dat kan toch beter zou je denken ! http://www.aiohotgirl.com/photos/cGlwcGktbGFuZ9tvdXMtb95fNA.jpg.html

Citaat

Er is wel iets inderdaad maar ik weet niet in hoeverre die op het originele karakter lijken zoals ze in de strips is gedaan. Er zat er iig eentje tussen van Helix. Ben niet weg van zijn stijl want al zijn tekeningen lijken op elkaar, of het nu Pipi is of de Smurfen..

Momenteel zit ik even met PC probleempjes. Zowel mijn werkstation als 1 van mijn servers is gecrashed en dat is toch wel lastig. Van de eerste werkt de backup niet en van de tweede is de SSD stuk. Ben nog wel even zoet om dat weer opgelost te krijgen.

Citaat

Dat is best vervelend. Succes hiermee.

Citaat

Da's minder, dan kun je op dit moment even weinig. Nee, die Helig stijl ...., daarom zei ik al, dat kun jij beter; iig mooier! Pippi, Tommy, Anika, leuk trio toch ?

Citaat

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pippi_Langkous#Stripverhalen

Citaat

Ik heb er nog geen goeie voorbeelden mee maar een lijstje van de strips is toch al iets.

Zag dat ze in de jaren 70 inderdaad in de Donald Duck heeft gestaan. Die moet ik hier dan vast ergens hebben liggen maar deze proberen te vinden is onbegonnen werk.

Citaat

We wachten het rustig af, ik wens je succes bij de zoektocht in al die stapels...! En anders is een eigen interpretatie misschien een leuk idee ? Kan je ook niet beschuldigd worden van plagiaat !

Citaat

Plagiaat doen we niet aan. Een parodie of pastiche is toch net iets anders en is geoorloofd.

De Donald Ducks gaan doorzoeken is geen beginnen aan. Die liggen zo'n beetje overal verspreid, ongesorteerd, met ongetwijfeld een hoop dubbele. Ik zal op zoek moeten naar een bestaand plaatje om af te kijken hoe ze er uit moet komen zien.

Citaat

https://nl.pinterest.com/ellenlavendel/pippi-langkous/ misschien is hier iets te vinden wat je zou kunnen gebruiken ? Succes !

Citaat

Even doorgekeken maar er zitten geen getekende versies tussen. Die heb ik wel nodig als ik het daar op wil gaan laten lijken.

Verwijderde gebruiker heeft gereageerd op dit bericht.
Verwijderde gebruiker
Citaat

Een pikante Pippi-versie van mij is intussen een feit maar hierbij ook nog een paar van anderen.

Citaat

Ik heb ook het een en ander op het net gevonden.
Misschien kan je gebruik maken van dit plaatje, aangezien Tommie en Annika hier ook op staan, voor ander werk over Pippi

Citaat

Er staat wel het nodige aan "fan art" van Pippi op het net maar het is niet allemaal even best. Als voorbeeld om van af te kijken moeten het wel originele plaatjes zijn. Afkijken van werk van derden is ten eerste niet zo leuk en ten tweede een risico voor afwijkingen omdat je dan ook de stijl van die maker er bij betrekt.

Citaat

Om toch maar terug te komen op Donald Duck en Katrien Duck...

Enige idee hoe ze er uit zouden zien als ze niet als eenden maar mensen werden getekend? En zouden ze dan ook zonder broek rondlopen?

Blutch (Christian Hinker) heeft dat al wel eens op papier gezet en gepubliceerd in "Fluide Glacial".

▶ ▶ ▶ Plaatje bijvoegen / Add image ◀ ◀ ◀
-Ga naar imgbb.com
-In balk rechts-boven, klik "Uploaden" met daarna de optie "niet automatisch verwijderen
-Upload
-Kies de "BB-Code groot met link" optie en "kopieër"
-Plak deze code in het bericht op het forum
▶ ▶ ▶ BB-Code info ◀ ◀ ◀
Heading

[heading1] ··· [/heading1] = 1ste Hoofd van tekst / 1st Heading of text
[h1] ··· [/h1] = 1ste Hoofd van tekst / 1st Heading of text
[heading2] ··· [/heading2] = 2de Hoofd van tekst / 2nd Heading of text
[h2] ··· [/h2] = 2de Hoofd van tekst / 2nd Heading of text
[heading3] ··· [/heading3] = 3de Hoofd van tekst / 3rd Heading of text
[h3] ··· [/h3] = 3de Hoofd van tekst / 3rd Heading of text

Maak paragraaf / Make paragraph

[paragraph] ··· [/paragraph] = Paragraaf / Paragraph
[para] ··· [/para] = Paragraaf / Paragraph
[p] ··· [/p] = Paragraaf / Paragraph

Tekstpositie / Text alignment

[left] ··· [/left] = Schuif tekst naar links / Shift text to left
[right] ··· [/right] = Schuif tekst naar rechts / Shift text to right
[center] ··· [/center] = Plaats tekst in het midden / Place text in center
[justify] ··· [/justify] = Verdeel karakters over lijn / Spread characters to fill up line

Textdecoratie / Text decoration

[bold] ··· [/bold] = Dik gedrukt / Bold
[b] ··· [/b]  = Dik gedrukt / Bold
[italic] ··· [/italic] = Niet gebruikt (hetzelfde als [bold]) / Not supported (same as [bold])
[i] ··· [/i] = Niet gebruikt (hetzelfde als [b]) / Not supported (same as [b])
[underline] ··· [/underline] = Onderstrepen / Underlined
[u] ··· [/u] = Onderstrepen / Underlined
[break] = Forceer nieuwe regel / Force new line
[br] = Forceer nieuwe regel / Force new line
[newline] = Forceer nieuwe regel / Force new line
[nl] = Forceer nieuwe regel / Force new line

Maak lijst / Make listing

[unordered_list] [/unordered_list] = Ongesorteerde opsommingslijst / Unordered list
[list] ··· [/list] = Ongesorteerde opsommingslijst / Unordered list
[ul] ··· [/ul] = Ongesorteerde opsommingslijst / Unordered list
[ordered_list] ··· [/ordered_list] = Gesorteerde opsommingslijst / Ordered list
[ol] ··· [/ol] = Gesorteerde opsommingslijst / Ordered list
[list_item] ··· [/list_item] = Plaats item in lijst / Place item in list
[li] ··· [/li] = Plaats item in lijst / Place item in list
[*] ··· [/*] = Plaats item in lijst / Place item in list
[code] ··· [/code] = Gelijk verdeelde karakters / Equally spread characters
[preformatted] ··· [/preformatted] = Geformateerde tekst / Formatted text
[pre] ··· [/pre] = Geformateerde tekst / Formatted text
[quote] ··· [/quote] = Aangehaalde tekst / Quoted text

Uitgebreide opties / Extended options

[color=···] [/color] = Tekstkleur / Text color
[color=#······] [/color] = Tekstkleur / Text color
[url] [/url] = Link naar website / Link to website
[url=···] [/url] = Link naar website / Link to website
[email=···] [/email] = emailadres (niet gebruiken!) / email address (don't use!)
[mail=···] [/mail] = emailadres (niet gebruiken!) / email address (don't use!)
[mail] ··· [\mail] = emailadres (niet gebruiken!) / email address (don't use!)
[img] ··· [/img] = Link naar plaatje / Link to image (.GIF/.JPG/.PNG)
[image] ··· [/image] = Link naar plaatje / Link to image (.GIF/.JPG/.PNG)
[image_left] ··· [/image_left] =  Link naar plaatje, zet links / Link to image, place left (.GIF/.JPG/.PNG)
[image_right] ··· [/image_right] = Link naar plaatje, zet rechts / Link to image, place right (.GIF/.JPG/.PNG)
Deel dit / Share this